W obszarze DEX (Delivery Experience) dbamy o jak najlepsze doświadczenie Klienta od momentu szykowania paczki w magazynie do odbioru w dogodnym dla klienta miejscu.
Kiedy weźmiemy pod uwagę, że funkcjonujemy równolegle na 20 rynkach z naszymi markami – MODIVO i eobuwie.pl – obszar dostawy staje się nie lada wyzwaniem. Regularnie dodajemy nowych przewoźników i metody odbioru. Chcemy, aby każdy nasz klient mógł dostać swoje wyczekiwane zakupy prosto do domu, do punktu, paczkomatu lub odebrać je bezproblemowo w sklepie. Obsługujemy łącznie kilkadziesiąt przewoźników i metod dostaw na wszystkich rynkach.
Wprowadzamy stopniowo system track & trace, który pozwoli klientowi dokładnie prześledzić drogę paczki. W przyszłości znacznie uprości to system zwrotów. Dbamy również o komfort Klienta – planujemy pracę tak, aby zapamiętać jego ulubione metody dostaw i wyświetlać w przyszłości przewidywany czas dostawy – aby podczas zakupów online klient nie miał żadnych barier i mógł swobodnie zanurzyć się w doświadczeniu zakupowym.
Mikroserwis, który pomaga nam realizować te zadania to Dexter – oparty na php 8.1/ postgresql 1.11/ Symfony 5.4/ rabbitMQ, który komunikuje się poprzez API z zewnętrznym systemem do śledzenia statusów przesyłek. System ten jest odpowiedzialny za wysyłanie zamówień wraz z ich numerem przewozowym.
W przyszłości planujemy rozbudować mechanizm śledzenia przesyłek o przewidywanie czasu dostawy oraz prezentowanie obietnicy dostawy naszym Klientom.