Technologia i produkt

DEX - dostawy na czas na 20 światowych rynkach

Olga Fiedorowicz Product Owner

W obszarze DEX (Delivery Experience) dbamy o jak najlepsze doświadczenie Klienta od momentu szykowania paczki w magazynie do odbioru w dogodnym dla klienta miejscu.

Kiedy weźmiemy pod uwagę, że funkcjonujemy równolegle na 20 rynkach z naszymi markami – MODIVO i eobuwie.pl – obszar dostawy staje się nie lada wyzwaniem. Regularnie dodajemy nowych przewoźników i metody odbioru. Chcemy, aby każdy nasz klient mógł dostać swoje wyczekiwane zakupy prosto do domu, do punktu, paczkomatu lub odebrać je bezproblemowo w sklepie. Obsługujemy łącznie kilkadziesiąt przewoźników i metod dostaw na wszystkich rynkach.

Wprowadzamy stopniowo system track & trace, który pozwoli klientowi dokładnie prześledzić drogę paczki. W przyszłości znacznie uprości to system zwrotów. Dbamy również o komfort Klienta – planujemy pracę tak, aby zapamiętać jego ulubione metody dostaw i wyświetlać w przyszłości przewidywany czas dostawy – aby podczas zakupów online klient nie miał żadnych barier i mógł swobodnie zanurzyć się w doświadczeniu zakupowym.

Mikroserwis, który pomaga nam realizować te zadania to Dexter – oparty na php 8.1/ postgresql 1.11/ Symfony 5.4/ rabbitMQ, który komunikuje się poprzez API z zewnętrznym systemem do śledzenia statusów przesyłek. System ten jest odpowiedzialny za wysyłanie zamówień wraz z ich numerem przewozowym.

W przyszłości planujemy rozbudować mechanizm śledzenia przesyłek o przewidywanie czasu dostawy oraz prezentowanie obietnicy dostawy naszym Klientom.

MODIVO

MODIVO w liczbach

20 Rynków

20 Rynków

20 sklepów on-line. 51 sklepów stacjonarnych w Polsce, Czechach, Rumunii, na Łotwie i Słowacji oraz kilkadziesiąt stref eobuwie.pl w sklepach CCC

6 Biur w Polsce

6 Biur w Polsce

Warszawa, Wrocław, Kraków, Poznań i 2 biura w Zielonej Górze

~2500 pracowników

~ 2500 pracowników

MODIVO tworzą ludzie pracujący w różnych obszarach

8 mln klientów

8 mln klientów

Liczba naszych użytkowników wciąż rośnie