Do niedawna nasza firma pracowała w pełni w modelu 1P. Co się zmieniło? Kiedyś cały asortyment MODIVO znajdował się w naszych magazynach. W październiku uruchomiliśmy dla klientów w Polsce nową platformę sprzedażową 3P. Stworzyliśmy marketplace, gdzie nasi partnerzy będą sprzedawać produkty bezpośrednio naszym klientom.
Dlaczego postawiliśmy na Marketplace?
- Sprzedawcy chcą działać w takim modelu. Zgłosiły się do nas setki firm, które są zainteresowane współpracą.
- Mamy w ofercie ponad 600 marek i chcemy dodawać kolejne. Współpraca w modelu Marketplace pomoże nam rosnąć jeszcze szybciej. Dzięki temu klient zawsze znajdzie na MODIVO dokładnie to, czego szuka.
- Model marketplace pozwoli zaoferować naszym klientom bestsellery i nowe kolekcje, ale również wyjątkowe i mniej popularne produkty.
- Marketplace pozwoli nam wprowadzić zupełnie nowe kategorie – zdrowie i uroda czy wyposażenie wnętrz.
- Agencja badawcza Inquiry podaje, że udział marketplace'ów w światowym rynku e-commerce wynosi już 62%, a w najbliższych latach może wzrosnąć do 75%. To jeszcze jeden z powodów, dla których MODIVO otworzyło się na ten model działalności.
Korzystamy z własnych zasobów i rozwiązań dostępnych na rynku, aby zbudować nowe funkcjonalności. Pod względem operacyjnym jest to ogromne wyzwanie. Pracujemy w architekturze mikroserwisowej. Przede wszystkim kładziemy nacisk na wysoką wydajność i niezawodność naszych rozwiązań. Marketplace spowodował bardzo dużo zmian w naszej obecnej architekturze i wiązał się ze sporymi wyzwaniami. Powstały nowe usługi, niektóre musiały ewoluować. Tam, gdzie widzimy przestrzeń stosujemy architekturę heksagonalną z wykorzystaniem Domain Driven Design. Domena Marketplace jest skomplikowana, zachodzi w niej wiele procesów, których zrozumienie i zaimplementowanie jest sporym wyzwaniem dającym nie lada satysfakcję.